25.04.2004 Tarih ve 5176 sayılı “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru ve Esasları Hakkında Kanun” hazırlanmış ve bu kanunun 7. Maddesine istinaden “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru ve Esasları Hakkında Yönetmelik” 13.04.2005 tarih ve 25785 Sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
Bu Yönetmeliğin amacı; kamuda etik kültürünü yerleştirmek, kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek, bu ilkelere uygun davranış göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak ve görevlerin yerine getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak, toplumu kamu görevlilerinden beklemeye hakkı olduğu davranışlar konusunda bilgilendirmek ve Kurula başvuru usul ve esaslarını düzenlemektir.
Yönetmelik kapsamında; etik davranış ilkeleri belirlenmiştir. Bu ilkeler;
- Görevin Yerine Getirilmesinde Kamu Hizmeti Bilinci
- Halka Hizmet Bilinci
- Hizmet Standartlarına Uyma
- Amaç Ve Misyona Bağlılık
- Dürüstlük Ve Tarafsızlık
- Saygınlık Ve Güven
- Nezaket Ve Saygı
- Yetkili Makamlara Bildirim
- Çıkar Çatışmasından Kaçınma
- Görev Ve Yetkilerin Menfaat Sağlamak Amacıyla Kullanılmaması
- Hediye Alma Ve Menfaat Sağlama Yasağı
- Kamu Malları Ve Kaynaklarının Kullanımı
- Savurganlıktan Kaçınma
- Bağlayıcı Açıklamalar Ve Gerçek Dışı Beyan
- Bilgi Verme, Saydamlık Ve Katılımcılık
- Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu
- Eski Kamu Görevlileriyle İlişkiler
- Mal Bildiriminde Bulunma
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru ve Esasları Hakkında Yönetmeliğinin 29. Maddesine göre Kurum ve kuruluşlarda, etik kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek, personelin etik davranış ilkeleri konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve yönlendirmede bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmek üzere kurum veya kuruluşun üst yöneticisi tarafından kurum içinden en az üç kişilik bir etik komisyonu oluşturulur.
Etik komisyonu üyelerinin ne kadar süreyle görev yapacağı ve diğer hususlar, kurum ve kuruluşun üst yöneticisince belirlenir. Etik komisyonu üyelerinin özgeçmiş ve iletişim bilgileri, üç ay içinde Kurul’a bildirilir. Etik komisyonu, Kurul ile işbirliği içinde çalışır
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile başvuru usul ve esasları hakkındaki Yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihten itibaren Ek-1 İK.FR.08 Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi tüm personele imzalatılarak özlük dosyalarına konulmuştur.
Komisyondaki Görevi |
Adı Soyadı |
Görevi |
Komisyon Başkanı |
Medet ÇAKAR |
Başkan Yardımcısı |
Komisyon Üyesi |
Engin TAŞ |
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü |
Komisyon Üyesi |
Kemal GÜLTEPE |
Mali Hizmetler Müdürü V. |
Komisyon Üyesi |
Rüya ULUSAN |
Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü V. |
Komisyon Sekreteryası |
Songül ATLI |
İnsan Kaynakları Eğitim Müdürlüğü Şefi |
Faaliyetler: Mezkur Yönetmeliğin Başvuru usulü başlıklı 33 üncü maddesinde yer alan "başvuru, gerçek kişiler tarafından adı, soyadı, oturma yeri veya iş adresi ile imzayı kapsayan dilekçelerle, en az genel müdür ve kurulca genel müdür düzeyinde oldukları kabul edilen EK-2 listede bulunan unvanlarda bulunanlar için Kurul Başkanlığına, diğer görevliler için ise kurum yetkili disiplin kurullarına yöneltilmek üzere ilgili kurum amirliğine yapılır" hükmü bulunmaktadır. Bu hüküm gereği Kurumumuza herhangi bir başvuru yapılmamıştır. Başvuru olması durumunda gerekli işlemler bu madde gereğince yerine getirilecektir.